Vzdělávací a výcvikové aktivity
- Jaké služby nabízíme?
- Komu jsou naše služby určeny?
- V čem Vám mohou být naše služby užitečné?
- Jaká je cena poskytovaných služeb?
- Jaké jsou organizační podmínky realizace našich služeb?
- Poskytované nadstandardní služby
- Přehled základních a nadstavbových tématických celků
- Základní tématické celky
- Nadstavbové tématické celky
- Rozvoj komunikačních dovedností a vytváření produktivních vztahů s partnery
- Asertivita jako jeden z druhů umění komunikace
- Umění přesvědčivé prezentace a rétorické dovednosti
- Vnitrofiremní a skupinová komunikace
- Strategie a taktika vyjednávání v krizových situacích
- Řeč těla jako nejúčinnější prostředek komunikace
- Organizace a osobnost člověka
- Management na prahu 3.tisíciletí a manažerská sebereflexe
- Rozvoj tvořivosti a sociální (emocionální) inteligence managera
- Management času jako výchozí problém řízení a vedení
- Motivace jako prioritní problém řízení a vedení pracovních týmů
- Efektivní porada jako prostředek řešení problému, rozhodování a motivace
- Řízení konfliktů jako nedílná součást řízení a vedení pracovního týmu
- Psychická odolnost a zvládání stresu
- Kontrola, organizační změny a krizový management
- Prodej po telefonu - ano či ne?
- Základy společenského chování
- Organizační kultura, image firmy a osobní prezentace
1. Jaké služby nabízíme?
- Vzdělávací a výcvikové aktivity ve formě samostatných tématických celků a ucelených výcvikových kurzů. Obsahově jsou zaměřeny do oblasti teorie řízení, managementu, psychologie a sociologie práce v rámci celého komplexu otázek spojených s problematikou organizačního chování. Těžiště metodiky jejich realizace je položeno do pečlivě propracovaného systému osvojování si potřebných vědomostí, návyků a dovedností všemi účastníky.
- Samostatné tématické celky lze kombinovat do ucelených výcvikových kurzů či série tématicky a metodicky navazujících kurzů. Jejich nabídku, přesně definované a měřitelné cíle a přínosy předkládají naši konzultanti na základě specifikace aktuálních podmínek a potřeb Vaší firmy.
- Obsahové zaměření jednotlivých tématických celků a metodiku jejich realizace jsme schopni, na základě Vašeho požadavku, operativně změnit. Nejpozději však do 12 dnů před zahájením vzdělávací a výcvikové aktivity.
- Poměr teoretické a praktické části samostatných tématických celků i ucelených výcvikových kurzů se pohybuje v rozmezí od 20-50% : 50-80%. Poměr závisí na Vašem požadavku, na výsledcích analýzy cílové skupiny a na definovaných cílech a přínosech.
- K základním metodám výcvikových aktivit patří výklad (V), přednáška (P), skupinová diskuse (SD) , řešení případové studie (PS), praktická cvičení (PC), sebepoznávací techniky (ST), individuální rolové a skupinové hry (IRSH) v nejrůznějších modelových situačních kontextech, s interakční, percepční, komunikační, motivační, rozhodovací a kombinovanou tématikou.
2. Komu jsou naše služby určeny?
- Jsou určeny výkonným a řídícím pracovníkům, jednotlivcům a pracovním týmům, specializovaným útvarům, organizacím, institucím a firmám, které působí ve sféře výroby (strojírenské, chemické, potravinářské, stavební aj.), obchodu (domácího a zahraničního maloobchodu a velkoobchodu) a služeb (kapitálového trhu, státní správy, samosprávy aj.).
- Jsou určeny všem, kteří mají zájem o svůj odborný růst, lepší sebeuplatnění a vyšší sebeuspokojení, kteří mají potřebu získat vyšší sebejistotu, nový pohled na problémy každodenního pracovního života a novou zkušenost z jejich řešení s odbornou zpětnou vazbou.
3. V čem vám mohou být naše služby užitečné?
- Naše vzdělávací a výcvikové aktivity svým obsahovým zaměřením, metodikou realizace a variabilitou založenou na pružné přizpůsobivosti citlivě reagují na nejčastější slabiny českých manažerů a pracovních týmů z hlediska jejich znalostí, dovedností, postojů, efektivnosti a produktivity práce. Naše služby vám díky tomu mohou být n á p o m o c n y při realizaci cílů podnikového vzdělávání, které směřují k uspokojení zjištěných potřeb, k přípravě a realizaci strategických změn a k průběžné přípravě zaměstnanců chápané jako rozhodující zdroj všech úspěchů.
4. Jaká je cena poskytovaných služeb?
- Závisí na zvolené tématice, na použitých metodách, na nákladech technického a organizačního zabezpečení.
- Cena je vždy předmětem konkrétního dohovoru a garantovaná smluvně.
5. Jaké jsou organizační podmínky realizace našich služeb?
- Cíle, konkrétní program, metodika, termín, místo konání a technické zabezpečení realizovaných vzdělávacích a výcvikových aktivit je vždy předmětem konkrétního dohovoru se zákazníkem.
- Maximální počet účastníku jednodenního či vícedenního výcvikového kurzu doporučujeme 15 osob, optimální počet představuje 12 osob.
- Každý účastník jednodenního či vícedenního vzdělávacího a výcvikového kurzu obdrží pracovní sešit, jehož cena je zahrnuta v celkové ceně kurzu.
6. Poskytované nadstandardní služby
Tyto služby jsou v ceně vzdělávacího projektu při objednávce jednotlivého (minimálně dvoudenního) kurzu a při objednávce série (minimálně čtyř) kurzů, resp. při dlouhodobější spolupráci.
6.1. Jednotlivý kurz
Individuální rozbor výsledků sebepoznávacích metod pro zájemce z řad účastníků kurzu a osobní poradenství v celkovém časovém rozsahu do 5 hodin nad časový plán kurzu.
6.2. Série kurzů, dlouhodobější spolupráce
Na základě Vašeho výběru Vám poskytneme jeden z uvedených poradenských programů formou konzultační činnosti v časovém rozsahu do 25 hodin.
- Poradenský program k přípravě prezentačních aktivit firmy, výrobků a služeb.
- Poradenský program k vytváření pružného scénáře strategie a taktiky vyjednávání ve složitých případech a k osobní přípravě vyjednavačů.
- Poradenský program k organizaci výběrového řízení na pozici středního a vrcholového managementu s diagnostikou pracovní způsobilosti uchazečů.
- Poradenský program k tvorbě a zavádění jednotlivých segmentů moderního systému personální práce, zejména systému hodnocení a vzdělávání zaměstnanců.
- Poradenský program k realizaci personálního auditu, zejména v oblasti sociálně-psychologické atmosféry a stavu firemního managementu.
- Poradenský program k přípravě a realizaci reklamní kampaně k posílení pozice firmy, výrobku a služeb na domácím trhu, zejména z hlediska její psychologické účinnosti.
7. Přehled základních a nadstavbových tématických celků
7.1. Základní tématické celky
7.1.1. Sebepoznání jako zrcadlo k poznání partnera v komunikaci
- Šest základních pravidel pro jednání s druhými lidmi (V, SD).
- První minuta setkání s partnerem v komunikaci: co jsem a nejsem schopen zjistit a co bych zjistit měl (V, SD, PC).
- Faktory ovlivňující naše vnímání druhých lidí (V, SD).
- Faktory, které je nutné brát do úvahy při vnímání a hodnocení druhých lidí (V, SD).
- Psychologická typologie jako účinný nástroj poznávání druhých lidí bez použití diagnostických metod (V, PS, IRSH).
- Sebepoznání základní předpoklad správného vnímání a hodnocení druhého člověka (ST).
7.1.2. Verbální (slovní) komunikace
- Co je nezbytně nutné vědět o verbální komunikaci (V).
- Čtyři základní principy komunikace a šest komunikačních dovedností (V, PC, IRSH).
- Devět druhů umění mezilidské komunikace a podmínky limitující jejich použití (V, SD).
- Možné příčiny nedorozumění s partnerem v komunikaci (V, PC, ST).
- Komplexní sebereflexe komunikačního stylu (ST, IRSH).
7.1.3. Neverbální (mimoslovní) komunikace
- Nezbytně nutné teoretické minimum: Co to je? Z čeho vyplývá a v čem spočívá její význam? S čím souvisí? Jak přistupovat k její interpretaci a jak ji využívat? (V, PC, IRSH).
- Co všechno prozrazují a jak to využít? Výrazy obličeje, pohledy, fyzické postoje, vzdálenost, pohyby, gesta, dotyky a tón řeči (V, PC, IRSH).
7.1.4. Pracovní tým jako zdroj zvyšování produktivity a efektivnosti práce
- Podmínky a znaky úspěšných a neúspěšných pracovních týmů (V, SD, PS, PC).
- Tajemství úspěchu = poznání a cílené ovlivňování jednotlivých faktorů skupinové dynamiky (V, SD, PS, PC).
- Struktura pracovního týmu, týmové role a skupinová atmosféra (V, PS, PC, ST, IRSH).
- Komunikace v pracovním týmu jako základ kooperace, efektivnosti a prevence konfliktů (V, SD, PC, IRSH).
- Organizační změny a zabezpečení soudržnosti pracovních týmů (V, SD, PC).
7.1.5. Řízení a vedení pracovního týmu jako dovednost a umění
- Základní poslání řídícího pracovníka (V, SD).
- Standardy způsobilosti řídícího pracovníka v systému řízení jakosti (V, SD, PS).
- Řízení pomocí cílů: koncepce, projektování cílů, implementace, systém hodnocení (V, SD, PC).
- Vedení pracovního týmu, osobnost vedoucího pracovníka a jeho stylizace do optimálního stylu vedení (V, ST, PC, IRSH).
- Nejúčinnější techniky řízení a vedení s ohledem na jednotlivce, tým a úkol (V, SD, PC).
- Delegování pravomocí a úkolů: příprava a realizace (V, SD, PC, IRSH).
7.2. Nadstavbové tématické celky
7.2.1. Rozvoj komunikačních dovedností a vytváření produktivních vztahů s partnery
- Jsem takový, jaké je mé sebenaplňující proroctví (V, SD, ST).
- Základní problém: pozitivní myšlení a řeč (V, SD, PC, ST, IRSH).
- Čtyři rozhodující "klíče" k vytváření produktivního vztahu s partnery v komunikaci (V, PC, IRSH).
- Systematické a rychlé profilování partnera směřující k odhalení jeho rozhodujících kritérií (V, PS, PC).
- Komunikační dovednosti v profesionální praxi: slovní zásoba, obratnost v používání slov a argumentace (V, PC, IRSH).
7.2.2. Asertivita jako jeden z druhů umění komunikace
- Pasivní, agresivní nebo asertivní? Asertivita jako strategie jednání (V, SD).
- Základní asertivní práva, povinnosti a techniky (V, SD, PC).
- Asertivita v nejrůznějších situačních kontextech, limity používání (V, SD, PS).
- Umění vyjádřit pozitivní a negativní pocity (V, PC, IRSH).
- Umění požádat druhého o laskavost (V, PC, IRSH).
- Umění prosadit oprávněný požadavek a odmítnout nepřijatelný (V, PC, IRSH).
- Umění přijímat a podávat komplimenty (V, PC, IRSH).
- Techniky zvládání negativních emocí (V, SD, ST, PC, IRSH).
7.2.3. Umění přesvědčivé prezentace a rétorické dovednosti
- Nezbytně nutné teoretické minimum (V, SD, ST).
- Příprava prezentace = 98% úspěchu: určení záměru, analýza cílové skupiny, systematická stavba hlavní části vystoupení, příprava vizuálních pomůcek, "kosmetická" úprava a další "drobnosti" (V, SD, PC).
- Základní rétorické dovednosti (V, ST, SD, PC).
- Umění zvládat trému (V, PC).
- Komplexní příprava a realizace prezentace (V, SD, PC).
7.2.4. Vnitrofiremní a skupinová komunikace
- Nezbytně nutné teoretické minimum: systém vnitrofiremní a vnitroskupinové komunikace (V, SD).
- Předpoklady fungování systému vnitrofiremní a vnitroskupinové komunikace (V, SD, PS).
- Metodika revize účinnosti vnitrofiremní a vnitroskupinové komunikace (V, SD, PC).
- Cíle, plánování a organizace vnitrofiremní a vnitroskupinové komunikace, efektivnost jednotlivých forem a prostředků (V, SD, PS, PC).
- Komunikace se zaměstnanci v sociálně citlivých kontextech (V, PC, IRSH).
4-8 x 50 min.
7.2.5. Strategie a taktika vyjednávání v krizových situacích
- Vyjednávání a vyjednavači v krizových situacích (V, SD, ST, PC).
- Základ = komplexní příprava vyjednávání zahrnující nejrůznější typy krizových scénářů (V, PS, PC).
- Úspěch spočívající ve volbě optimální strategie a v rychlé tvorbě mentálních scénářů vyjednávání (V, SD, PC, IRSH).
- Taktika vyjednávání v krizové situaci jako umění nereagovat, odzbrojit, změnit dovést a znesnadnit (V, SD, PC, IRSH).
- Zvláštnosti vyjednávání ve skupinách, jejich vedení a taktika (V, PC, IRSH).
7.2.6. Řeč těla jako nejúčinnější prostředek komunikace
- Zrcadlo sebepoznání: Jak se líbím sám sobě a jak se cítím? (V, SD, ST).
- Zbavme se předsudků a komplexů, svůj úspěch plánujme a organizujme (V, SD, ST, PC).
- Tajemství imponujícího dojmu: držení těla, vzhled postavy, uvolněnost, způsob myšlení, úsměv, sebeúcta a úroveň oblékání (V, SD, ST, PC).
- Devět základních pravidel k dosažení úspěchu řeči našeho těla v praxi (V,PC,IRSH).
7.2.7. Organizace a osobnost člověka
- Poslání a cíle organizace, metodika tvorby strategické vize a řízení podle cílů (V, SD, PS, PC).
- Metodika organizační analýzy, organizační struktura a specifikace pracovních míst (V, SD, PS, PC).
- Organizační kultura: realita a o co nám jde v tomto směru, její vytváření a udržování (V, SD, PS, PC).
- Aplikace poznatků o osobnosti v každodenní manažerské praxi (V, SD, PS, PC).
7.2.8. Management na prahu 3.tisíciletí a manažerská sebereflexe
- Životní cyklus podniku a úloha řídících pracovníků (V, SD, ST, PC).
- Personální řízení nebo řízení lidských zdrojů? (V, SD, PC).
- Tři zdroje síly vedoucích pracovníků a pět předpokladů k jejich úspěšnosti (V, SD, ST, PC).
- Manažerské schopnosti, vědomosti, návyky a dovednosti - základní cesty k využití skrytého potenciálu osobnosti (V, SD, ST, PC).
- Základ = sociální inteligence a rozvoj tvořivosti (V, SD, ST, PC, IRSH).
- Naše priority ve zvyšování manažerské produktivity (V, PC, SD).
7.2.9. Rozvoj tvořivosti a sociální (emocionální) inteligence manažera
- Nezbytně nutné teoretické minimum na úvod: tvořivost a sociální (emocionální) inteligence (V, SD, ST).
- Rozvoj tvořivosti a naše myšlení: vnímání, myšlenkové procesy, asociace a operace (V, SD, PC).
- Konvergentní a divergentní myšlení aneb jak vidět staré v novém světle (V, PC, ST).
- Rozvoj sociální (emocionální) inteligence z hlediska pěti aspektů: sebevědomí, organizace, motivace, empatie a angažovanost (V, SD, PC, ST).
- Sociální (emocionální) inteligence a pružné reagování na nečekané situace bez narušení cíleného jednání (V, SD, PS, PC, ST).
7.2.10. Management času jako výchozí problém řízení a vedení
- Kde vzít čas? Hledání ztraceného času. (V, SD, PS, PC).
- Základní techniky time managementu. (V, SD, PS, PC).
- Správný průběh práce k zajištění časového zisku (V, SD, PS, PC).
- Stanovení priorit a plánování své činnosti (V, SD, PS, PC).
7.2.11. Motivace jako prioritní problém řízení a vedení pracovních týmů
- Strategie podniku, role pracovníků a modifikace politiky řízení lidských zdrojů (V, SD, PC).
- Podstata motivace a organizační kultura podniku jako motivační koncepce (V, SD, PS, PC).
- Sebereflexe motivačních účinků myšlení a chování řídících pracovníků (V, SD, ST, PC).
- Volba optimálních cílů a jejich transformace ve vnitřní přesvědčení pracovníků (V, SD, PS, PC).
- Motivace v každodenní praxi řídícího pracovníka (V, SD, PC, IRSH).
7.2.12. Efektivní porada jako prostředek řešení problému rozhodování a motivace
- Porady: proč "ano" a jaké "ne". Kritéria k rychlému vyhodnocení jejich efektivnosti (V, SD, PS, PC).
- Typy porad v návaznosti na typy řešených problémů a další limitující faktory (V, SD, PS, PC).
- Příprava porad a zásady jejich vedení (V, SD, PC, IRSH).
- Řízení diskuse v rámci porady a role jednotlivých účastníků (V, SD, PC, IRSH).
7.2.13. Řízení konfliktů jako nedílná součást řízení a vedení pracovního týmu
- Zbavme se předsudků a mýtů spojených s konflikty (V, SD).
- Konflikt jako součást našeho každodenního života: podstata, klasifikace a způsob řešení konfliktů (V, SD, PS, PC).
- Jedinec a konfliktní situace: individuální strategie a taktika zvládání konfliktů (V, SD, ST, PC, IRSH).
- Konflikty a pracovní tým: prevence konfliktů, jejich řízení a řešení (V, SD, PS, PC, IRSH).
- Vyjasňování rozdílných představ, názorů, postojů a zájmů (IRSH).
7.2.14. Psychická odolnost a zvládání stresu
- Nezbytně nutné teoretické minimum: jedinec, jeho psychická odolnost a chování v zátěžové situaci (V, SD).
- Jsem psychicky odolný? Jak zvládám zátěžové situace? (ST).
- Stresogenní hodnota zátěžových situací v práci manažera, jejich příčiny a projevy (V, SD, PS, PC).
- Zvládání stresu: techniky komplexní intervence, techniky dýchání, tělesného postoje a cvičení těla, techniky tlakové a masážní, relaxační a imaginační metody (V, PC, IRSH).
7.2.15. Kontrola, organizační změny a krizový management
- Kontrola: Přežitek nebo nutnost? (V, SD, PS).
- Optimalizace kontrolního procesu a aplikace základních kontrolních technik (V, SD, PS, PC, IRSH).
- Organizační změny a úloha manažera v jejich procesu (V, SD, PC, IRSH).
- Cíle organizačních změn, strategie a taktika manažera při překonávání bariér, reengineering (V, SD, PC, IRSH).
- Co je a co není krize? Každá krize je zvládnutelná! (V, SD, PS, PC).
- Krize a manažer: analýza krizové situace, stanovení a realizace krizové strategie (V, SD, PS, PC, IRSH).
7.2.16. Prodej po telefonu - ano či ne?
- Psychologické limity komunikace po telefonu (V, SD, PC, IRSH).
- Přijímání telefonického hovoru (V, PC, IRSH).
- Průzkum po telefonu, hledání potencionálního zákazníka se zájmem (V, PC, IRSH).
- Příprava a zahájení telefonického rozhovoru (V, PC, IRSH).
- Scénář a struktura obchodního rozhovoru pomocí telefonu (V, PC, IRSH).
- Jak překonat odmítnutí zákazníka? (V, PC, IRSH).
7.2.17. Základy společenského chování
- Co rozumíme společenským chováním? Základní principy chování ve společnosti (V, PS, SD).
- Navazování styku mezi lidmi (V, PS, SD, PC, IRSH).
- Obecné společenské situace a perfektní reprezentace (V, SD, PC, IRSH).
- Etiketa na pracovišti (V, PS, SD, PC, IRSH).
- Oficiální společenský styk a základy protokolární praxe (V, SD, PC, IRSH).
7.2.18. Organizační kultura, image firmy a osobní prezentace
- Podstata, prvky, význam, funkce, determinanty a typologie organizační kultury (V, DS, PS).
- Analýza organizační kultury na základě specifických veličin a organizační analýza (V, PC, ST).
- Image firmy a osobní prezentace (V, SD, ST).
- Profesionální image, zviditelnění, rozvoj osobního marketingu a kultivace profesionálního dojmu (V, SD, ST, IRSH).
- Specifické prvky komunikace (V, SD, IRSH).
4-8 x 50 min.